Shopping and new friends in Canada! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu Shopping and new friends in Canada! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu

Shopping and new friends in Canada!

Door: annedijkstra

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Mei 2011 | Canada, Hamilton

Dag lieve lezers!

Vanaf vorige week mocht ik op stage alle her-onderzoeken uitvoeren. Dit was natuurlijk erg spannend, maar het viel me alles mee en het is dan ook erg leuk om te doen. Ik heb op deze manier al mijn onderzoeken voor onder andere de knie, heup en schouder weer helemaal kunnen updaten. Ik merk dat het me nu al steeds beter afgaat en dat al in week 3! Ben erg tevreden dus :)
De meeste patiënten beginnen me zo langzamerhand ook al te kennen en ik word elke keer vriendelijk begroet door iedereen. Ook vinden ze het allemaal erg leuk om te horen dat ik helemaal uit Nederland kom om in Canada mijn stage te kunnen doen. Ik krijg allemaal leuke adviezen en tips over het land, dus dat is erg handig voor als ik straks ga reizen.

Helaas zat het weer afgelopen zaterdag niet echt mee: regen, regen en nog meer regen. Met andere woorden: een goede dag om even wat te gaan shoppen! Laura moest ’s middags vanaf 15u werken tot 19.30 u. Ze werkt op ‘the mountain’, wat het hogere gedeelte van Hamilton is. Hamilton is namelijk verdeeld in Hamilton ‘Downtown’ en ‘Upper Hamilton’, wat dus hoger ligt. In een van mijn vorige fotoalbums kun je zien dat we hier zijn en vanaf hier kan je erg mooi over Hamilton uitkijken. Upper Hamilton is niet echt een berg, het wordt alleen zo genoemd. Van meerdere mensen had ik gehoord dat in Upper Hamilton een supergroot winkelcentrum is, dus dit wilde ik natuurlijk erg graag zien. Aangezien het toch maar regende en Laura moest werken, kon ik mooi met haar meerijden naar de Mall. Om half 3 werd ik afgezet en kon mijn eerste echte shopavontuur beginnen. De winkels zouden open zijn tot 18u, dus tijd genoeg! Ik heb me erg vermaakt en leuke winkels gezien, zoals grote warenhuizen, een heuse Disney Store en mooie kledingwinkels. Vooral de Tommy Hilfiger winkel met aantrekkelijke prijzen vond ik de moeite waard! Deze keer hier nog niks gekocht, maar zeker weten dat ik hier binnenkort terugkom! Heb trouwens nog wel een leuk truitje gekocht bij de H&M. Dit is in Nederland haast niet te verkrijgen en daarom moest ik deze kans wel aangrijpen. Wat me tijdens het winkelen opviel is dat iedereen heel vriendelijk is. Zodra je een winkel binnenkomt hoor je gelijk dingen als ‘Hi, how are you?’, wat eerst nog heel leuk is, maar na een tijdje een beetje irritant wordt als je gewoon ongestoord wilt rondneuzen. Wanneer je dan voor de zoveelste keer opmerkingen als ‘Sweetie, are you ok?’ hoort, ga je zelfs nog even twijfelen of je haar nog wel goed zit en of er niet per ongeluk een sliert wc-papier uit je broek hangt. Na een check-up in de toiletten bleek echter niks mis te zijn, dus heb ik maar geconcludeerd dat de mensen hier óf gewoon heel aardig zijn óf erg graag willen verkopen. Waarschijnlijk ligt de waarheid hier ergens tussenin, maar daar kom ik vanzelf achter. Rond 18u was ik uitgeshopt en dat kwam goed uit, want de winkels gingen sluiten. Wel moest ik nog naar het werk van Laura lopen en wat op de kaart niet zo ver lijkt, blijkt toch nog een uur lopen te zijn. Ik had dan ook zere voeten toen ik er eindelijk was. Moest nog even een halfuurtje op Laura wachten, maar was blij dat ik weer met haar mee terug kon rijden.

Zondag wederom slecht weer en heb ik me beziggehouden met mijn reis alvast een beetje te ‘plannen’. Op dit moment staat alleen Ottawa (van 18 – 22 juli), New York (van 3 – 10 aug), mijn trip door USA (10 – 23 aug) en natuurlijk Miami vast. Voor Miami heb ik echter nog niks geboekt, maar ik denk dat ik een hostel ga zoeken wanneer ik eenmaal daar ben. Ik moet nog even bekijken wat hiervoor het handigste is. Wat ik tussen het eind van mijn stage (8 juli) en Ottawa ga doen weet ik nog niet. Ik zat te denken aan een National Park zoals Algonquin Park, maar mij wordt afgeraden hier in mijn eentje heen te gaan. Mede door de wilde dieren zoals beren en wolven is het niet altijd veilig, maar ook de uitgestrektheid kan er voor zorgen dat je snel verdwaald. Het park is qua grootte te vergelijken met een kwart van België! Na Ottawa wil ik naar Montreal en Boston, maar de data weet ik nog niet precies. Ik verwacht in de steden zelf op zoek te gaan naar een leuk hostel en op deze manier hoef ik niet helemaal van tevoren te plannen wanneer ik waar ben. Vanuit Boston vertrek ik dan naar New York, waar ik wel al een hotel heb besproken voor 3 – 10 augustus.
Zondag was ook de dag dat het Japanse meisje, Aya, naar een andere familie is verhuist. Ze was maar voor een maandje hier in huis en nu woont ze bij een familie die dichter bij haar school woont. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, want ik kon toch niet veel met haar kletsen door haar gebrekkige engels.
Aan het eind van de dag ging ik samen met Evelyn naar een feestje. Evelyn werkt als fysiotherapeut in Hamilton en via een vriendin van Laura werd ik via de mail aan haar voorgestelt. Het leek ons erg leuk elkaar te ontmoeten. Evelyn vertelde me dat ze veel Nederlandse vrienden heeft en dat het voor mij erg leuk zou zijn hen ook te ontmoeten. Een vriendin van haar zou een feestje geven waar veel van haar Nederlandse vrienden ook zouden komen en zodoende mocht ik met haar mee! Erg spannend natuurlijk, om naar een feestje te gaan waar je niemand kent en omdat ik Evelyn ook nog niet echt kende (behalve via de mail) was het extra spannend. Wat kon ik verwachten? Bij binnenkomst werd ik gelijk aan iedereen voorgesteld als ‘meisje uit Nederland’ en iedereen was gelijk heel aardig. Had inmiddels ook niet anders meer verwacht hier in Canada. De helft van de mensen was op het moment dat we binnenkwamen een Nederlands spelletje aan het spelen. Dat het echt Nederlands is blijkt wel uit het feit dat ik er nog nooit van had gehoord, maar het is een erg leuk spel. Na 2 ronden te hebben gekeken, snapte ik het en kon ik me in het spel mengen. Op deze manier werd ik gelijk opgenomen in de groep. Voor de mensen thuis: ik ga het spel kopen om mee te nemen, want het is niet in NL te krijgen (ja inderdaad, hoezo Nederlands spelletje). Na het spel een aantal keren te hebben gespeeld gingen we eten en had ik de kans een beetje met iedereen te kletsen. Op deze manier zijn er plannen gemaakt om onder andere binnenkort met elkaar naar de Niagara Falls, Toronto en misschien het Agolquin park te gaan. Heb er nu al zin in! Aangezien ik na mijn stage erg graag naar het Algonquin park wil, maar ik dit dus niet in mijn eentje kan doen, zou dit een leuke oplossing zijn.

Het weekend vloog uiteraard voorbij en mijn derde stageweek is alweer begonnen. Maandag had ik een van mijn leuke patiënten: een erg lieve vrouw die ooit vanuit Nederland naar Canada is geëmigreerd en het dus ook erg leuk vindt dat ik Nederlands ben. Tijdens de bahandeling kletsen we vaak gezellig over Nederland, haar ervaringen in Canada en verteld ze me over de dingen die de moeite waard zijn om te bekijken. Ze heeft zelf 20 jaar in Ottawa gewoond en mede op aanraden van haar heb ik dan ook het besluit genomen om sowieso van 18 – 22 juli naar Ottawa te gaan. Speciaal voor mij had ze daarom maandag allemaal informatieboekjes en plattegronden meegenomen van het Algonquin Park, Ottawa, Montreal en Boston en nog veel meer! Ik was aangenaam verrast en vind het heerlijk om op deze manier mijn reis beetje bij beetje voor te bereiden.

Voor dit weekend heb ik nog geen concrete plannen, maar er is eindelijk wat beter weer voorspelt. Mocht ook wel een keer, want vanaf vrijdagavond heeft het eigenlijk constant geregend en ook de temperatuur niet echt iets waar ik vrolijk van wordt (’s ochtends zo’n 7 graden gemiddeld , ’s middags gemiddeld 13). Maandag ben ik vrij van stage, want dan is het hier Victoria’s Day. Een heerlijk lang weekend dus! Nu moet het weer nog even meewerken en ik ben helemaal blij!

Veel liefs!

  • 19 Mei 2011 - 07:07

    Marjet:

    Hee Anne!

    Wat leuk dat iedereen je een beetje helpt met de planning van je reis en dat je zo goed wordt opgenomen!
    Wel jammer van het weer, maar het is vast een troost voor je dat het weer hier ook niet om aan te zien is haha :P.

    Liefs, xX!

  • 19 Mei 2011 - 07:40

    Lieke:

    Ha Anne,

    Coole reisplannen zeg, lijkt me allemaal heel gaaf! Kan me voorstellen dat de voorpret van het voorbereiden al minstens zo leuk is. Hier regent het helaas ook, maar zal duimen voor beter weer daar ;) Werkse! x

  • 19 Mei 2011 - 10:18

    Susan:

    hey anne, super leuke resiverslagen! geniet met volle teugen van! xx

  • 19 Mei 2011 - 15:46

    Chris:

    Super dat jij het allemaal zo bijhoud en dat het zo super gaat,Greets C.B

  • 20 Mei 2011 - 15:18

    Hi Josje:

    lievste anne

  • 21 Mei 2011 - 19:09

    Charlotte:

    Leuk! Alleen vies weer! Dat spel ga ik met jou spelen!!!!! (ik win natuurlijk)!!!!!
    Ik heb uit mijn werkstuk over New York nog een tips gevonden:
    -het vrijheidsbeeld
    - greenwich village
    -empire state building
    - times squere
    En de belangrijkste:- central park!:)
    XD bij ons is het een beetje warm maar het wisselt steeds af!
    dit was het dan maar weer! Doeiiiiiiiii

  • 22 Mei 2011 - 16:54

    Trijnie:

    Hoi Anne, ik heb net je verslagen gelezen, leuk hoor!
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt en dat de mensen zo aardig zijn, geniet ervan. Ik zal zeker af en toe even je verslagen gaan lezen.
    groetjes van Trijnie

  • 22 Mei 2011 - 18:22

    Edu:

    Leuke verslagen Anne:)
    Gaat best wel snel he? Maar je vermaakt je zo te lezen erg goed:)
    Geniet er nog van...

    Gr
    Edu

  • 23 Mei 2011 - 17:14

    Matz:

    Hey Anne!
    Wat supr dat je all zoveel hebt meegemaakt! Klinkt geweldig allemaal, al raad ik je ook ten zeerste af om opgegeten te worden door wilde dieren in een stuk belgië lol :P hoop dat je een tof weekend hebt gehad maar eigenlijk heb ik daar geen twijfels over :) reis ze en shop ze ;) oh en hier waait het op dit moment bomen (miss voel je je nu wat beter? ;) cheers!
    Matz

  • 24 Mei 2011 - 10:39

    Margreet:

    Haai Anne!

    Je pakje is donderdagmiddag 12 mei verzonden, ben nieuwsgierig wanneer je hem ontvangt... Leuk dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen en fijn dat iedereen zo aardig is! Dat hoor je ook wel eens anders in het buitenland. Zijn de artikelen duurder in Canada of valt het mee?
    Liefs! Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Anne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 56446

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 April 2013

Australië & Nieuw Zeeland

26 April 2011 - 01 September 2011

Canada & Amerika

Landen bezocht: