I'm in Miami Beach! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu I'm in Miami Beach! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu

I'm in Miami Beach!

Door: Anne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

Lieve mensen,

Momenteel zit ik alweer in Miami en dat betekent twee dingen: allereerst natuurlijk zon, zee, strand, maar daarnaast zegt dit ook dat ik alweer bijna naar huis ga! Miami is mijn laatste bestemming van mijn reis en ik kan haast niet geloven dat de 4 maanden nu alweer bijna voorbij zijn. Het is omgevlogen! Mijn hostel is erg mooi en binnen 3 minuten ben je bij het strand. Voordat ik meer vertel over Miami zal ik eerst nog even verder gaan met de rest van mijn Trek Amerika reis.

Na New Orleans gingen we naar Panama City Beach
en dat was helemaal geweldig. Nadat we het busje eindelijk loskregen uit het zand, omdat onze tourguide dacht dat ie daar wel doorheen kon rijden, konden we beginnen alle tenten op te zetten. Nadien nog wat rondgewandeld om de camping te verkennen, maar verder niet zoveel gedaan de rest van de avond. De volgende dag was wel helemaal super want we gingen jetskieen en we hebben in de zee met echte dolfijnen gezwommen! Een erg leuke ervaring. Daarnaast hebben we ook natuurlijk heerlijk op het strand gelegen om te genieten van het mooie weer en de prachtige zee. Helaas heb ik van het strand geen foto's gemaakt, omdat ik tot 2 keer toe mijn camera was vergeten mee te nemen. Dom! Op de camping zelf nog herten gespot die 's avonds over de camping liepen en ook hebben we wasbeertjes op bezoek gehad die ons brood steelden. Vooral dit laatste was erg grappig.
Vrijdag gingen we verder naar Orlando en hier hadden we de luxe van een huisje! Na een heerlijke lasagne niet te laat op bed, want de volgende dag gingen we naar één van de vele pretparken! Ik had gekozen voor Universal's Islands of Adventure, mede door de vele thrill rides en andere toffe attracties. We bleven van 9 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds en dus hadden we 13 uur om het park te verkennen. Meer dan genoeg! Uiteindelijk vloog de tijd toch nog voorbij en kon ik terugkijken op een geslaagde dag. Helaas wisten we toen nog niet dat ons een grote teleurstelling te wachten stond. Toen we namelijk de anderen bij het Disney Park ophaalden, had één van hen (Kim) enorm opgzwollen enkels en 2 beten in haar benen met een vreemde kleur. Wij werden afgezet bij ons huisje en toen zou Kim met de tourguide naar een apotheek gaan. De volgende dag hoorden wij echter dat ze bij de apotheek gelijk naar het ziekenhuis was gestuurd en daar nog steeds was. Het ging namelijk om giftige beten van de vioolspin die waarschijnlijk in haar slaapzak had gezeten. Aangezien we die dag verder zouden gaan naar Key West, ging dat niet meer door en bleven we een extra nacht in Orlando. Erg jammer, maar we hadden geen andere keus. Zondagavond zijn we nog even bij Kim op bezoek geweest en ze vertelde ons dat de rekening na één nacht al $5000 was! Wat een afzetterij.
De volgende dag zouden we rond 8 uur vertrekken om hopelijk nog genoeg tijd te hebben om naar Key largo te gaan (het eerste eiland van de eilandenreeks onder Florida). Kim zou de die dag rond 8 uur uit het ziekenhuis ontslagen worden en zo niet, dan zouden we zonder haar vertrekken. De tourguide ging naar het ziekenhuis om haar op te halen, maar ze kwamen pas rond half 12 weer terug. TrekAmerika kon de verzekeringspapieren niet vinden. Absurd! Hierdoor konden we ook niet meer naar Key Largo en gingen we gelijk naar Miami. Voor Miami was last minute een hotel geboekt (we zouden eigenlijk 2 nachten in Key West blijven) en daar kwamen we voor een andere verbazing te staan. De tourguide had 3 kamers voor 4 personen geboekt, terwijl we met zijn dertienen waren! Hij zei dat dat het beste was wat hij had kunnen regelen, maar wij vonden het echt belachelijk dat dit zou betekenen dat er iemand op de grond moest slapen. Daar betaal je dan $20 voor! Uiteindelijk hebben de mensen die met 5 op een kamer zaten het opgelost door de tweepersoonsbedden tegen elkaar aan te schuiven en dan hier met zijn allen in te gaan slapen, maar het blijft natuurlijk vreemd. Dinsdag, de laatste dag van onze trek werden we om 11 uur al naar onze hotel gebracht en was de trek voorbij. Eigenlijk zou de trek pas om 5u 's middags eindigen en nu was dit ineens 6 uur eerder! Op zich niet erg als we veel hadden gedaan de afgelopen dagen, maar omdat Key West ook al niet doorging hadden we toch wel verwacht dat de tourguide ons in ieder geval dinsdag nog een volle dag vermaak zou geven. Jammer genoeg is dit niet gebeurd en deze laatste dagen hebben dan ook wel een beetje een negatieve invloed op de algehele indruk van de trek. Erg jammer!

Tot nu toe is Miami wel heel erg leuk, met een super mooi strand, blauwe (én warme) zee en schattige restaurantjes en winkels. Gisteren heb ik me de hele dag vermaakt op het strand en ben ik goed bijgekleurd. Ondanks twee keer insmeren toch nog een beetje verbrand en ik denk dat ik dan ook maar even een wat hogere factor ga kopen. Aangezien ik niet echt zin heb veel geld te betalen voor een ligbed met parasol lig ik de hele dag in de brandende zon en dan gaat het hard! Gelukkig was er gister veel wind en was het daardoor qua temperatuur wel goed uit te houden.
Vandaag is het weer minder en dat heeft waarschijnlijk met de orkaan Irene te maken die op dit moment op zee voorbij raast. Ben allang blij dat ze op zee blijft en niet Miami zelf bezoekt! Hopelijk vanaf morgen weer mooi weer en dan kan ik nog tot aan dinsdag nog genieten van het strand!

Liefs!

  • 26 Augustus 2011 - 08:48

    Lieke:

    Ha Anne,

    Wat jammer dat je avontuur al weer bijna voorbij is! Geniet nog even van het mooie weer in Miami en alvast een goeie reis terug.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami Beach

Anne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 56478

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 April 2013

Australië & Nieuw Zeeland

26 April 2011 - 01 September 2011

Canada & Amerika

Landen bezocht: