Trek America - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu Trek America - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu

Trek America

Door: Anne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Augustus 2011 | Verenigde Staten, New Orleans

Lieve mensen!

Mijn laatste dag in New York viel een beetje in het water doordat het gigantisch regende. Natuurlijk was ik helemaal doorweekt, maar desondanks heb ik me prima nog een middagje vermaakt rond Times Square!

Woensdagochtend was het dan de dag van vertrek van mijn groepsreis. Om 4 uur opgestaan om maar niet te laat te komen, maar uiteindelijk was ik zelfs een uur te vroeg! Nou ja, beter te vroeg dan te laat zeggen we dan! Na de eerste kennismakingen en de nodige formulieren die ondertekend moesten worden, gingen we op weg naar Washington DC! De groep bestaat trouwens uit een stelletje uit Zwitserland van mijn leeftijd, een stel uit Denemarken van 34, veel engelse meiden, een meid uit Nieuw Zeeland, één uit Australië en ik! Een aardig gemixt stel dus. Eenmaal op de camping aangekomen moesten de tenten worden opgezet en daarna konden we lekker gaan zwemmen in het zwembad. Heerlijk! ’s Avonds gingen we naar Washington DC zelf (de camping was op ongeveer 45 min rijden) en zijn we langs alle monumenten geweest. Hier was ik natuurlijk al geweest, maar ik had het nog niet in het donker gezien met de mooie verlichtingen! En het Jefferson monument had ik trouwens nog helemaal niet gezien, dus het was wel de moeite waard.

De volgende dag hadden we een vrije dag die we geheel naar eigen wens mochten invullen en ik ging samen met Andy en Nora, het stelletje uit Zwitserland, op stap. Eerst hebben we kaarten gehaald om ’s middags het Washington Monument te bezoeken en vervolgens zijn we aan de wandel gegaan. Eerst even langs het Lincoln Monument, die we de vorige avond niet konden zien omdat de lichten uit waren, vervolgens nog langs het monument voor de Korean War en tenslotte besloten we dat we naar de begraafplaats wilden waar oa John F Kennedy’s graf is. Een oude man vertelde ons dat het érg lang lopen was, maar we gokten het er toch op. Goed ingesmeerd gingen we op weg, maar het stelde weinig voor. Ongeveer 30 minuten. Die luie Amerikanen ook altijd! Na de begraafplaats wilden we naar een shopping mall. Nora wilde graag wat kleren kopen en ik had het meeste in Washington zelf wel gezien, dus een erg goed idee. Van tevoren waren we gewaarschuwd hier niet heen te gaan, doordat er wat verhalen de ronde gingen over dit winkelcentrum. Er schijnt namelijk een man geweest te zijn die de afgelopen twee weken vrouwen in de billen had gesneden met een mes dat zo dun was, dat je het niet merkt. Pas na een tijdje kwamen de vrouwen erachter omdat ze bloed langs hun benen hadden lopen. Wij hadden echter Andy om ons te beschermen en dus zijn we toch maar heen gegaan. Na lekker geshopt te hebben en geen enge mensen te zijn tegengekomen gingen we weer terug naar het centrum, omdat we kaartjes voor het Washington Monument hadden voor half 5. Vanaf hier hadden we een super mooi uitzicht over de stad en ik was blij dat ik dit nog heb kunnen doen, aangezien ik dit niet had gedaan tijdens mijn dagen in Washington. Ik dacht eerst dat het een lange dag zou worden, aangezien ik veel al had gezien, maar uiteindelijk dus nog een hele dag kunnen vullen met nieuwe dingen!

De volgende dag, vrijdag, hadden we een lange reis van Washington DC naar the Appalachian Mountains. We moesten namelijk 7 uur rijden in het busje! Gelukkig is er airco aanwezig en maken de stops om de zoveel tijd het ook voor de benen nog draaglijk. Ik heb ontdekt dat ik gewoon kan lezen zonder misselijk te worden, dus dat is ideaal! Uiteindelijk aangekomen op plaats van bestemming was het al aan het eind van de middag en er valt dan ook weinig te vertellen over deze dag. De volgende dag was het tijd om op weg te gaan naar Tennessee (rit van 3,5 uur) waar we onder andere het whitewater rafting zouden beleven. Ik moet zeggen, dat was echt super. Ik was best nerveus (het kan natuurlijk altijd fout gaan), maar gelukkig ben ik geen 1 keer uit de boot gevallen. We deden graad 5, wat toch wel bekend staat om wat excitement. Graad 6 is het hoogst wat je kan doen, maar aangezien de overlevingskans bij deze tochten op 0,1% ligt is dat niet echt een verstandige keus. ’s Avonds gingen we nog op bezoek bij de ouders van onze gids die in Tennessee wonen en hier kregen we lekkere zelfgemaakte brownies en koekjes!

Zondag was het tijd om weer verder te gaan en wel naar Mississippi deze keer! Na een rit van ongeveer 5.5 uur én 1 tijdzone terug, kwamen we ook heelhuids op deze camping aan. Het was een leuke camping, alleen hadden we een beetje weinig ruimte voor de tenten en dus stonden we hutjemutje opgestapeld. Gelukkig was het maar voor 1 nacht! ’s Middags weer even lekker gezwommen, want sjonge jonge wat een hitte! Toen we de tijdzone trouwens passeerden waren er veel onduidelijkheden onder de engelse meiden. Eentje vroeg zelfs: 'Is it still the same day?' Zoiets doms had ik nou echt nog nooit gehoord!

Na onze nacht in Mississipi gingen we verder naar New Orleans. Onderweg gingen we nog een swamp tour doen om alligators in het wild te spotten. We hebben veel (en vooral grote!) alligators gezien. Enorm tof en heb weer een paar mooie foto’s kunnen maken. Na de tour moesten we nog ongeveer 45 min rijden en toen waren we in New Orleans! Twee nachten in een hotel, wat een luxe na slapen in een tent op een matje van nog geen centimeter dik. Eenmaal aangekomen op onze kamers even opgefrist en toen met zijn allen uit eten geweest. Hierna nog dé straat van New Orleans verkend, namelijk Bourbon Street. Niet echt mijn ding moet ik zeggen met bijna alleen maar nachtclubs en dronken mensen.

Vandaag hadden we een vrije dag in New Orleans en heb ik me wederom vermaakt met Andy en Nora. Nadat we in een kleine shopping mall waren geweest, wilden we naar een McDonalds want we hadden zin in kipnuggets! Op straat iemand gevraagd en die was zo enthousiast dat wij toeristen waren dat hij ons gelijk een privétour door een gedeelte van de stad heeft gegeven! Echt heel erg leuk. Hij had zelfs nog een eettip voor ons en zo zijn we uiteindelijk bij een goede broodjeszaak beland. Eigenlijk hadden we New Orleans wel snel gezien en Andy wilde graag naar een enorm winkelcentrum buiten de stad. Hier zeg ik geen nee tegen! Met het openbaar vervoer arriveerden we na ongeveer 30 minuten bij het shopwalhalla. Creditcard, I love you! Ik heb een aantal leuke kleren gekocht en ik hoop maar dat ik het allemaal nog in mijn backpack kwijt kan. Na het winkelen kwamen we erachter dat we bijna 45 minuten op de bus moesten wachten en dus gingen we in een gekke bui wat staan liften. Tot er een politieauto aankwam die ons vertelde dat het illegaal was om te liften en daarnaast ook erg gevaarlijk! Oeps! Gelukkig was er net een oud vrouwtje die autopech had en geholpen werd op de plek waar wij ook waren. De agent vertelde haar dat wij wilden liften en toen bood ze gelijk aan dat we wel met haar mee mochten, want ze moest dezelfde richting op! Ze heeft ons zelfs nog even een kleine tour door New Orleans gegeven met de auto. Onze tweede privégids van vandaag! Het was echt een schat van een vrouw en natuurlijk waren we haar ook erg dankbaar!

Nu is het alweer tijd om te gaan slapen en morgen gaan we dan op weg naar Panama City Beach! Weer een lange rit van 5,5 uur (exclusief stops!). Heb echt super veel zin in Panama City Beach. Lekker naar het strand, jetskieën en hopelijk zelfs dolfijnen spotten! Vrijdag gaan we naar Orlando om dan zaterdag één van de vele parken te bezoeken. Ben er nog niet helemaal over uit welke het wordt, maar in ieder geval eentje met lekker veel thrill rides! Worden jullie al jaloers na al die leuke vooruitzichten? Ohnee, dat waren jullie natuurlijk al :)

Tot de volgende update!

  • 17 Augustus 2011 - 08:26

    Aartje:

    Heel jaloers, 8banen daar zijn zoooo gaaf!!! :P En 0,1% overlevingskans, haha dat is wel heel extreem ;) Maar raften lijkt me ook super gaaf!! Have fun!! xxxx

  • 17 Augustus 2011 - 15:59

    Chris.B:

    Vindt het super dat het ries verslag bij houd,ik mag het graag ff lezen!!
    Greets Chris

  • 21 Augustus 2011 - 12:00

    Martine:

    hey meis,

    alles goed daar? het gaat snel of niet. Je komt alweer bijna thuis. yippie!!
    Geniet nog maar van de laatste weken!! dikke kus martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Orleans

Anne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 56464

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 April 2013

Australië & Nieuw Zeeland

26 April 2011 - 01 September 2011

Canada & Amerika

Landen bezocht: