Hello Canada! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu Hello Canada! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu

Hello Canada!

Door: annedijkstra

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 April 2011 | Canada, Hamilton

Hi Everyone!

Na het wachten op Schiphol, de overstap in London en de lange zit in het vliegtuig kan ik nu eindelijk melden dat ik ben aangekomen in Canada! Hierbij wil ik iedereen nog even bedanken voor de lieve smsjes, mailtjes, kaartjes en natuurlijk de cadeautjes!
Op de vliegvelden was alles inderdaad erg goed aangegeven (stress voor niks) en daardoor liep ik zelfs in London gelijk de goede kant uit.

In het vliegtuig naar Toronto had ik een mooi plekje bij het raam bemachtigd, dus de reis kon beginnen! We kregen lekker eten en drinken zoveel je wilde. Erg goed geregeld! Ook kon je veel verschillende films kijken, waaronder Black Swan, The King's Speech en Burlesque. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik hier geen gebruik van heb gemaakt, maar ik heb me prima vermaakt met wat puzzelboekjes en muziek.
Ook mocht ik dan eindelijk het boekje lezen wat Iris, Marjet, Aartje, Emmy en Frauke voor me hadden gemaakt. Ja ja, ik heb het écht volgehouden het pas in het vliegtuig naar Toronto te gaan lezen. Wel gelijk als eerste, uiteraard. En meiden, ik heb genoten! Lieve berichtjes, leuke verhaaltjes en grappige foto's die weer veel herinneringen bovenbrachten. Vooral om de foto die gemaakt was bij de wielerronde in Almelo lag ik helemaal dubbel, prachtig! Ik ga jullie ook missen!

Helaas hadden we een kleine vertraging, maar uiteindelijk zijn we rond half 8 geland op Toronto Airport. In het vliegtuig viel me al op de de CN tower boven de wolken uitstak. Dit kon twee dingen betekenen: of de toren was nog hoger dan ik al dacht, of de wolken hingen gewoon heel laag. Helaas was dit laatste het geval, want het was behoorlijk mistig.
Maar goed, uit het vliegtuig gekomen eerst maar eens naar de immigratie dienst om mijn werkvergunning op te halen. Dit ging gelukkig erg snel; het papiertje werd in mijn paspoort geniet en klaar!
Daarna naar de bagageband en verhip, daar kwam mijn tas zowaar aangerold. Dit ging dus allemaal redelijk vlot en toen naar de uitgang om te kijken of ik Laura, de vrouw waar ik verblijf, kon vinden. Toen ik uit de deur kwam hoorde ik iemand 'Anne!' roepen, dus een hele zoektocht was niet nodig. Vervolgens zijn we naar buiten gegaan om te kijken waar Kathi, een goede vriendin van Laura was. Laura maakt veel leuke uitstapjes met Kathi en ze hebben me beloofd dat we op een mooie dag naar de Niagara Falls zullen gaan! :)

Na Kathi gevonden te hebben zijn we op weg gegaan naar Hamilton. Aya, een Japans meisje die nu ook bij Laura verblijft was ook mee. Ze spreekt amper engels, dus dat kan nog een beetje lastig worden.
De rit naar Hamilton duurde ongeveer nog een uurtje. Helaas werd het al donker en doordat het ook nog zo mistig was heb ik nog niet zoveel kunnen zien. Het deed door het weer ook wel een beetje troosteloos aan, maar dit beeld gaat vast nog veranderen!
Eenmaal thuis nog even wat gedronken en toen toch maar op bed, want het was een lange dag geweest. Ik lag uiteindelijk om half 11 op bed, wat half 5 Nederlandse tijd is! Natuurlijk 's nachts nog even wakker geworden, omdat het in Nederland ongeveer half 10 was. Uiteindelijk toch weer in slaap gevallen en nog even heerlijk kunnen slapen!

Vanmiddag ga ik met Laura naar Stoney Creek om te kijken waar mijn stage adres is en welke bus ik het beste kan nemen. Aanstaande vrijdag moet ik heen voor een kennismakingsgesprek, spannend!
Ik hou jullie op de hoogte :)

Voor de liefhebbers hier nog even mijn adres in Canada:
628 Burgess Ave
Hamilton, ON L8H 6H9

Lots of love from Canada!

  • 27 April 2011 - 13:10

    Marjet:

    Heehee!

    Wat goed van je dat je het nu pas hebt gelezen ;). Jammer dat je nog geen mooi weer hebt maar dat komt vast nog... waait vast wel over vanuit Nederland ;).

    Liefs!!

  • 27 April 2011 - 13:34

    Femke:

    Annneee!
    Super chick het klinkt allemaal super en geen stress gehad wat heerlijk! Geniet ervan en ik hoor snel hoe het is op je stageadres!

    Liefs

  • 27 April 2011 - 13:45

    Marianne:

    Hoi Anne!,

    Hoe is het nu daar?! Krijg je wel een beetje mooi weer de komende dagen/weken/maanden?! Is Laura ook zo, hoe je haar in gedachten had?!
    Ik heb je fiets ook opgehaald, ik herkende em nog! Ik zag wel dat sommige mensen een beetje raar keken. Ze denken vast dat ik je fiets aan het stelen was. haha :P Leuk verhaaltje! En ik eet lekker je prakje op vrijdag (A)!!

    Liefs, vanuit Nederland waar het toch weer een beetje koud begint te worden!

  • 27 April 2011 - 13:57

    Iris:

    Hee An!
    Gelukkig ben je goed aangekomen!:D
    Hahaha respect dat je het zolang hebt volgehouden, goede foto was dat he, hahahaha met appeltaart in Almeloooh:P
    Zet maar snel allemaal goede verhalen hier neer die ik kan lezen!:D
    Have fun en ik wacht op je volgende verhaal!!
    Liefs

  • 27 April 2011 - 14:09

    Jan Kees Dijkstra:

    Mooi dat jouw reis zo voorspoedig is verlopen en dat je nu al een goede indruk hebt over Canada, alles verliep vlotjes zelfs je werkvergunning heb je al. Wij gaan ons voorbereiden op a.s. zaterdag Koninginnedag, ik heb vanmiddag een opklapbare tafel gekocht waar wij al onze spullen kunnen tentoospreiden. Wij hopen dan ook veel te verkopen ( wordt mooi weer). Aagje staat ook op de jaarmarkt maar die heeft het wat professioneler aangepakt, zij huurt namelijk een marktkraampje van de organisatie en probeert natuurlijk al haar ontworpen kleding te verkopen. Nou Anne veel succes op je 1e werkdag en wij houden contact, groetjes vanuit mijn lawaaierige werkplek ( ivm verbouwing ) in Leek.
    PS Moet inderdaad zaterdag veel verdienen mijn aandelen KPN en TomTom zijn vandaag de grootste dalers op de beurs.
    groetjes JKD

  • 27 April 2011 - 14:51

    Aartje:

    Gelukkig ging je reis goed! ( en kon je lachen om alle debiele foto's :P ) Lijkt me wel raar, zo'n tijdsverschil, maar gelukkig kon je lekker slapen. Heeel veel plezier!! xxxx

  • 27 April 2011 - 16:38

    Reinder En Martine:

    Hee antje...

    Helemaal goed gedaan.... we zijn blij dat alles zo goed gegaan is.
    We missen je al wel hoor......Zet hem op daar,en maak er wat van.

    Dikke knuffel Reinder Martine Roxy en Famke.


  • 28 April 2011 - 16:01

    Charlotte Tissingh:

    Ahhhh! Ik wou dat ik er ook was!!!

  • 28 April 2011 - 16:11

    Josje Dijkstra:

    heey anne leuk dat je er bent ik mis je heel erg jammer dat je niet op ameland komt is het leuk in canada? veel plezier en een goede stageperiode.
    josje xxxxx

  • 28 April 2011 - 18:58

    Mama:

    Hoi lieverd,

    Leuk om je bericht te lezen. Geweldig dat de reis zo goed is gegaan.
    Binnenkort skypen?

    Dikke kus, mama

  • 29 April 2011 - 13:39

    Jacobien:

    Hee anne!

    Fijn dat de reis goed is verlopen! Klinkt allemaal super goed!
    Geniet van je tijd daar!

    Liefs!

  • 30 April 2011 - 19:37

    Charlotte :

    Wanneer komt een nieuw verslag?:)

  • 14 September 2013 - 19:22

    Jolein :

    Hoi Anne,

    Ik ken je verder niet, maar via Google kreeg ik je reisverslag er voor. Ik ben namelijk op dit moment ook aan het kijken voor een stage in het buitenland voor fysiotherapie. Zou ik je mogen vragen hoe je aan het adres voor je stage bent gekomen en hoe je alles hebt kunnen regelen? Ik heb namelijk gehoord dat het nogal lastig is om stage te mogen lopen in Canada.
    En natuurlijk wil ik graag weten hoe je het hebt ervaren!

    Ik hoop van je te horen!

    Groetjes,
    Jolein

  • 14 September 2013 - 20:18

    Anne Dijkstra:

    Hoi Jolein, als je me even een mailtje stuurt (annedijkstra@hotmail.com) dan zal ik je mijn telefoon nummer terug mailen. Per telefoon is denk ik de handigste manier om antwoord te geven op je vragen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Anne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1113
Totaal aantal bezoekers 56464

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 April 2013

Australië & Nieuw Zeeland

26 April 2011 - 01 September 2011

Canada & Amerika

Landen bezocht: