Weekendje up north, laatste stage week en Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu Weekendje up north, laatste stage week en Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu

Weekendje up north, laatste stage week en Ottawa

Door: Anne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Lieve mensen!
Eens even denken waar ik de vorige keer was gebleven. Ik heb weer erg veel meegemaakt en ik zal proberen het allemaal zo kort en bondig mogelijk te vertellen. Laat ik beginnen met vrijdag 1 juli, Canada dag. Canada dag is voor alle Canadezen erg belangrijk, want op deze dag vieren ze het bestaan en de geboorte van Canada. Canada is nog niet zo heel oud, namelijk 144 jaar, maar iedereen is erg trots op zijn land. Een extra groot feest dit jaar, omdat William en Kate Canada bezochten. Ik heb deze dag eigenlijk niet veel bijzonders gedaan. Vooral lekker achter in de tuin gezeten en genoten van het zonnetje. ’s Avonds gingen we voor de tweede keer op de Wii waar ik onder andere mijn balans heb kunnen trainen. Daarna ook nog wat fitness oefeningen gedaan en dat was eigenlijk niet echt handig, want hierdoor was ik natuurlijk klaarwakker! Lisa ging op een gegeven moment maar op bed en ik had eigenlijk geen idee hoe laat het was. Op een gegeven moment waren we er flauw van en gingen we weer naar boven (de Wii is in de kelder). Bleek het al half 3 te zijn! Ik wist dat het misschien tijd was om naar bed te gaan, maar ja, ik was klaarwakker! Toen vroeg Adam of ik zin had in een potje air hockey en dat leek me wel erg leuk. Dus wij weer naar beneden voor een potje air hockey. Na ongeveer een uur waren we ook hier flauw van en gingen we weer naar boven. Ook nu moest ik eigenlijk op bed, maar we besloten nog ‘even’ een filmpje te kijken. Uitendelijk was het pas 5 uur toen ik op bed ging, maar ach, het was toch weekend!
Zaterdag dus eerst maar een beetje uitgeslapen en toen ’s middags vertrokken we naar het ‘noorden’ om voor 1 nachtje in de cottage van Lisa’s schoonfamilie te verblijven. Het was ongeveer 3 uur rijden en het was dan wel richting het noorden, maar in het echte noorden ben je dan natuurlijk nog lang niet. De heenreis begon al goed. Net nadat we Toronto voorbij waren gingen we even langs Tim Hortons voor wat drinken en uiteraard wat lekkers. Eenmaal weer op de weg gingen de auto’s al snel steeds langzamer rijden, totdat we op een gegeven moment helemaal stilstonden. Eerst wisten we niet wat er aan de hand was, maar al snel hoorden we dat een auto even verderop over de kop was geslagen. Het duurde best even voordat we weer verder mochten en de mensen kwamen allemaal uit hun auto om de benen te strekken. A little holiday on the highway! Ook zagen we verscheidene brandweer en politieauto’s langkomen wat het allemaal nog weer wat spectaculairder maakte dan het al was. Na zo’n 30 tot 40 minuten konden we weer langzaam onze weg vervolgen en zagen we even later de auto op een trailer. Daar was inderdaad niet zoveel meer van over. Een tijdje later zagen we aan de andere helft van de weg een enorme file doordat een auto in de fik stond en nog wat later een auto die zijn linkervoorwiel had verloren. Een dagje vol pech dus voor sommige mensen. Gelukkig kwamen me na ongeveer 3,5 uur rijden toch ongeschonden bij de cottage aan. Aangezien het al 8 uur was eerst maar wat gegeten en toen een spelletje Yahtzee gespeeld. Daarna gingen we nog de film ‘Christmas Carol’ kijken wat erg gepast is begin juli. Ik kon de film echter niet uitkijken aangezien ik erg moe was. Het bleek ook al half 2 te zijn, dus zo erg vond ik het niet om alvast op bed te gaan. De volgende dag, zondag, was het erg mooi weer. Ik heb eerst met Lisa wat rondgedobberd in een roeibootje en daarna heb ik nog lekker gezwommen. Veel turtles gezien trouwens! Sowieso waren er veel beesten te zien. Ik heb onder andere erg mooie foto’s kunnen maken van een chipmunk en ook heb ik nog een kleine salamander gezien, wat toch best bijzonder is als ik dat zo hoor van de rest. Helaas zijn er ook veel mosquitos en dus ben ik een paar keer flink geprikt. ’s Middags gingen we onder ander marsmellows eten bij een kampvuur, heeft Adam me geleerd met een pijl en boog te schieten en zijn we naar het stadje geweest om wormen te halen want Adam wilde graag vissen. Nadat we de wormen hadden gehaald zijn we eerst nog even langs een klein strandje geweest om daar ook nog even te zwemmen. Nou ja, eigenlijk was het meer even het water in ‘sliden’ via een rotswandje en er weer uit. Uiteraard kwam de avond alweer veel te snel en werd het tijd weer naar huis te gaan. Al met al een erg geslaagd weekend en eindelijk heb ik ook wat van de mooie natuur in Canada kunnen zien!

Afgelopen week was alweer mijn laatste stageweek en ik had best veel te doen.
Dinsdag ging ik samen met Adam een stukje fietsen wat erg leuk was. Hij heeft me een leuke route laten zien en het was heerlijk om weer even op een fiets te zitten. Het enige nadeel van de route waren de 160 treden die we met de fiets omhoog moesten toen we van een lager gedeelte weer op de mountain wilden komen. Adam had aangeboden mijn fiets naar boven te rijden, maar ik ben uiteraard geen mietje dus ik deed het keurig zelf. Het was vermoeiend, maar het is me gelukt! Vervolgens gingen we 's avonds nog de film Gnomeo en Juliet kijken, een erg leuke film.
Woensdag en donderdag had ik mijn eigen agenda, want ik ging namelijk werken voor een kinesiologist die op vakantie was. Ik had 2 patiënten per halfuur en dat ging erg goed! Hierdoor gingen de dagen zelfs nog sneller! Woensdag na mijn werk ging ik bij mrs Elzinga eten, stampot andijvie! Helaas was het een beetje mislukt, maar ik vond het toch nog best lekker! Ik zat ook aardig vol na die tijd! Ondanks dat ik moe was nog even gezellig beneden gezeten en toen werd het toch al gauw 12 uur. Donderdag was ik wel een beetje moe en ik had me dus voorgenomen donderdag avond maar op tijd op bed te gaan dit keer. Donderdag had ik ook mijn eindgesprek en zoals de meesten al weten kreeg ik een 8! Daar was ik erg blij mee :). Ik had al wel gemerkt dat het de laatste tijd steeds beter ging, maar toch leuk om die bevestiging ook te krijgen in de vorm van een cijfer! Van de kliniek kreeg ik nog 2 t-shirts van PT Health, zodat ik ze in Nederland ook mooi kan promoten. Na mijn werk ging ik dit keer nog bij Laura op bezoek om ook daar even te eten en kreeg ik nog wat leuke cadeautjes voor onderweg. Eenmaal weer thuis kreeg ik nog nog allerlei leuke dingen van Lisa voor tijdens mijn reis en dus was ik weer behoorlijk verwend.
Het is niet gelukt donderdag wél op tijd op bed te gaan doordat het nog zo gezellig was met Maddy en Adam. Het werd uiteindelijk 3 uur, terwijl mijn wekker toch echt weer om 6.20 uur zou gaan. Niet erg slim, maar ach het was toch vrijdag, mijn laatste dag én bijna weekend. Ik was vrijdag natuurlijk behoorlijk moe op mijn werk, maar aan de andere kant ook opvsllend energiek doordat het mijn laatste dag alweer was! ’s Avonds met Adam nog weer dezelfde route als dinsdag gefiets en we hebben toen nog 2 herten gezien. We konden zelfs verbazingwekkend dichtbij ze komen. Ook dit keer bood Adam aan mijn fiets weer naar boven te rijden, maar ik wilde het nog altijd zelf doen (spierballen!). Deze keer kon ik zelfs sneller dan dinsdag! Helaas werd het al snel donker en kwamen de mosquitos ook tevoorschijn. Niet erg ideaal dus, maar ook dat heb ik overleefd.

Natuurlijk kwam aan deze laatste week weer snel een einde en zo werd het zaterdag alweer tijd mijn reis voort te zetten en wel naar Ottawa. Om 9 uur nam ik de bus naar Toronto om vanuit daar de trein te pakken. 4,5 uur in de trein. Aangezien ik niet bij het raam zat, duurde het best een beetje lang. Gelukkig had ik wel mijn muziek! In Ottawa kon ik makkelijk de bus pakken die me dicht bij mijn hostel bracht. Mijn tassen waren echt superzwaar en ik heb nu een aantal blauwe striemen op mijn rechter bovenarm en pijnlijke spieren. Misschien moet ik voor de volgende keer mijn tas toch maar proberen iets anders in te pakken of misschien onnodige dingen achterlaten. In het hostel ontmoette ik al snel een meid uit Zeeland, Mariska, die me uitnodige met haar te gaan eten. Tijdens het eten raakten we aan de praat met een duits meisje die ook bij ons op de kamer zat. Na het eten hebben we nog gezellig met zijn drieën op het balkon gezeten en toen kwam het idee ‘s avonds naar het parlements gebouw te gaan, omdat daar een mooie lichtshow te zien is vanaf 10 uur. Hier zijn we dus heen gegaan en het was erg mooi om te zien! Ik heb geprobeerd foto’s te maken, maar dat was best lastig in het donker.
Vandaag heb ik met Mariska nog wat meer van Ottawa ontdekt door lekker rond te lopen, af en toe op een bankje te zitten en ook zijn we nog in het parlements gebouw geweest. Rondom het parlementsgebouw zitten veel zwerfkatten en dit hebben mensen opgelost door een soort van opvang voor katten te bouwen. De katten krijgen hier elke dag te eten en te drinken en er zijn een soort van kattenhokken gebouwd. Grappig om te zien!
Wat ik haast vergeet te vertellen is dat ik de laatste week met mijn 'gastgezin' nog lekker uit eten ben geweest. Het restaurant had spareribs op het menu en die wilde ik erg graag proberen. Ik had acht besteld omdat ik dacht dat ze niet zo groot waren, maar toen het werd geserveerd schrok ik me rot. Het waren enorme joekels! Iedereen keek met grote ogen naar mijn bord. Ik liet me uiteraard niet kennen en heb alles netjes opgegeten, maar vol zat ik wel!

Groetjes vanuit Ottawa!

  • 11 Juli 2011 - 02:19

    Mariska Van De Meeberg:

    Hoi Anne,

    Ik heb een hele gezellige dag gehad en leuk om je te leren kennen.
    Jammer dat ik morgen alweer verder reis, veel plezier nog in Canada en Amerika.

    Groetjes,
    Mariska

  • 11 Juli 2011 - 07:29

    Marjet:

    Hey Anne!

    Wat een belevenissen allemaal. En natuurlijk super van je 8! Veel plezier nog op reis!

    Xx

  • 11 Juli 2011 - 07:51

    Idil:

    Hee Lieverd Goed man een 8! Ik hou je blogs goed in de gaten ( want als je daar een hunk ontmoet kom je niet meer terug) en vindt je verhalen geweldig. Wil je jou nieuwe adres erop zetten? Liefs Idil

  • 12 Juli 2011 - 18:24

    Danny:

    Heeeeey Anne!!

    Je hebt er weer een mooi en lekker licht verhaaltje van gemaakt. Echt super dat je een 8 hebt gehaald voor je stage, ik ben weer trots op je ;). In ieder geval heb je nog kunnen trainen op de mountainbike, dan kan je binnenkort m'n wiel wel houden ;).

    Als ik zo de foto's zie heb je het goed naar je zin. Toch heb je wel een beetje je roeping misgelopen, je had namelijk zo fotograaf kunnen worden!

    Have fun in Canada and America, and I will be watching you!

    Groetjessssss,
    Danny

  • 12 Juli 2011 - 19:09

    Lieke:

    Hi Anne,
    Jammer dat je stage er al weer op zit, maar zo te lezen heb je een leuke tijd daar gehad. Nu op reis..spannend hoor! Geniet er van en tot de volgende update! x

  • 19 Juli 2011 - 19:30

    Charlotte:

    Leuk cool spamnend vet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Anne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 56439

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 April 2013

Australië & Nieuw Zeeland

26 April 2011 - 01 September 2011

Canada & Amerika

Landen bezocht: