Verhuizen! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu Verhuizen! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu

Verhuizen!

Door: Anne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Juni 2011 | Canada, Hamilton

Dag lieve mensen!

Even een kort verslag dit keer. Er is niet zozeer veel gebeurd, maar wel een paar dingen die ik graag met jullie wil delen. Donderdag ging ik bij Margaret van mijn werk eten en na het eten met Kris naar de film. We zijn naar Pirates of the Caribean geweest en het was een geweldige film! Ik wist niet goed wat ik moest verwachten aangezien elk deel tot nu toe minder werd, maar ik vond hem erg geslaagd! Bijna net zo goed als deel 1.
Vrijdag was er een soort van sponsorevent voor kanker, namelijk Relay For Life. Margaret had donderdag al gezegd dat ik wel met hen mee heen kon, dus vrijdag na het werk ging ik weer met haar mee naar huis om daar te eten en daarna naar de Relay for Life te gaan. Tijdens mijn werk had ik Laura gebeld om te zeggen dat ik na het werk gelijk naar Margaret ging ipv eerst langs huis te gaan. Ze vroeg me om haar te bellen zodra ik was aangekomen, wat ik nogal vreemd vond. Ik had dan ook helemaal geen zin om te bellen, maar eenmaal bij Margaret moest ik toch maar even laten weten dat ik er was. Toen ik uiteindelijk belde vertelde Laura me dat het niet zo goed met haar ging en dat ze graag wilde dat ik ergens anders ging wonen. Haar man is namelijk afgelopen januari overleden en ze heeft het hier nog steeds erg moeilijk mee. Ook het feit dat Victoria geprobeerd had kleren van me te stelen, had haar erg overstuur gemaakt. Ze heeft dus even tijd voor zichzelf nodig. Ze had donderdag al contact gehad met Margaret om te vragen of zij misschien iets voor mij wist. Daarna is Margaret vrijdag op werk gaan vragen of ik misschien bij iemand daar kon komen wonen. Bij Margaret zelf was geen optie, want dan zou ik op de bank moeten en dat is niet echt ideaal voor 4 weken. Laura vertelde me dit allemaal, maar ze wist niet bij wie ik nu zou gaan wonen. Dat zou Margaret me vertellen. Ik was natuurlijk doodnieuwsgierig, dus eenmaal opgehangen ging ik gelijk naar Margaret om te zeggen dat Laura me alles had verteld. Hierop zei Margaret: Lisa is going to take you. Oftewel, ik ga bij mijn stagebegeleidster wonen! Zal in het begin wel een beetje vreemd zijn om in haar priveleven binnen te wandelen, maar gelukkig kan ik het erg goed met haar vinden. Het gaat vast wel goed komen! Woensdag ga ik na mijn stage met Lisa mee naar huis en dan ben ik officieel verhuist. Wel handig dat ik nu elke dag een lift naar mijn stage krijg, hoef ik me ook niet meer druk te maken of het regent! Mijn fiets gaat echter wel mee, dus ik kan ’s avonds of in het weekend aan mijn conditie blijven werken. Achteraf vond ik het trouwens wel gek om te horen dat bijna iedereen op werk vrijdag wist van mijn verhuizing, behalve ik! De Relay for Life hierna was nog best gezellig. Het begon om 7u ’s avonds en vanaf die tijd werd er door teams 12 uur gelopen. Het event duurde dus tot 7u ’s ochtends. Margaret deed mee met haar gezin en ik was er om hen en de rest van mijn stage aan te moedigen. Toen ook al even met Lisa gesproken en haar laten weten dat ik van alles op de hoogte was en dat ik het goed vond bij haar te komen wonen. Helaas was het een koude avond en kreeg Margaret al snel last van haar enkel blessure waardoor ze niet de hele nacht kon blijven lopen. Rond een uur of 12 besloten we dan ook naar huis te gaan en werd ik keurig naar huis gebracht.
Zaterdagmorgen nog met Laura over alles gepraat en ze was blij te horen dat ik bij Lisa terecht kon. Ik kan me ook best verplaatsen in haar situatie en ik heb dan ook geen problemen om te verhuizen! Ik zal binnenkort mijn nieuwe adres hier plaatsen.

Zondag ben ik met Laura naar de Amerikaanse grens gegaan, om alsvast een reistoestemming te krijgen voor als ik straks mijn reis naar Amerika voortzet. De grens is ongeveer een uurtje rijden vanaf Hamilton. Aangezien ik Laura vorige week kennis heb laten maken met Jan Smit en Nick en Simon en ze daar sindsdien helemaal gek van is, bestond de autorit voornamelijk uit het luisteren naar Nederlanse muziek. Moet zeggen dat dat best wel weer eens leuk was voor de verandering! Eenmaal bij de grens moesten we ongeveer 30 minuten wachten voordat ik werd opgeroepen. Ik moest even een aantal vragen beantwoorden en toen werd het in mijn paspoort geniet. Tot 10 september mag ik gaan en staan waar ik wil (ik kan dus zelfs mijn reis met nog 9 dagen verlengen haha!). Hierna zijn we nog even naar het stadje Niagara Falls geweest in New York State. We zijn hier naar een winkelcentrum geweest en een supermarkt. In het winkelcentrum hadden ze zelfs een Oakley store, dus ik keek mijn ogen uit! Zonnebrillen zijn hier echt veel goedkoper, dus wie weet koop ik er nog eentje bij :) Afgelopen weekend in ieder geval nog niks gekocht, behalve een hotdog bij de supermarkt. Mijn eerste Amerikaanse hotdog is dus een feit!
Vandaag met Laura nog lekker uit eten geweest en naar een leuk uitzicht punt bij Stoney Creek geweest. Kwamen erachter dat we zelfs een mooi zicht hadden op mijn stageadres!

Verder heb ik eigenlijk niet zo heel veel bijzonders meegemaakt. Helaas kennen ze hier in Canada geen Pinksteren, dus ik kon niet genieten van een lang weekend. Volgende keer beter! Voor de oplettende lezer: ik ben afgelopen zaterdag inderdaad niet meer naar de Zoo geweest, wat te maken had met het feit dat er regen was voorspeld en Laura had aangegeven zaterdag graag over de situatie rond mijn verhuizing wilde praten. Ik vond het daarom niet erg geschikt om naar Toronto te gaan.

Liefs!

  • 14 Juni 2011 - 11:53

    Margreet:

    Heeee Anne,

    Raar dat je verhuizen gaat/moet en nog gekker dat het allemaal buiten je om geregeld wordt! Hoop dat je vier leuke laatste weekjes zult hebben bij Lisa thuis. We horen het wel! Veel plezier en tot horens!! xx Margreet

  • 15 Juni 2011 - 19:19

    Jan Kees:

    Regen, regen en nogeens regen, afgelopen zondagavond gekeken naar de Formule 1 Grand Prix van Canada, in een 6 uur durende race ( normaal 1,5 uur) won een uitmuntende Jenson Button deze wedstrijd. Veel tv camera 's waren gericht op het publiek, veel prominenten en VIP's aanwezig maar geen Anne Dijkstra.
    Gemiste kans!!!

    Groet vanuit Griekenland
    Jan Kees de Jager.

  • 16 Juni 2011 - 17:34

    Mama:

    Dag lieverd,

    danl voor je verslag. Elke keer weer leuk om te lezen.
    Nu woon je dus bij Lisa.
    Zondag weer skypen. tot dan.
    Kus mama

  • 19 Juni 2011 - 12:28

    Iris:

    Onderhand al een nieuwe Oakley gekocht?:p
    Wel vervelend dat je daar niet kon blijven wonen, maar fijn dat alles zo snel goed is opgelost:)
    XXX

  • 21 Juni 2011 - 07:26

    Lieke:

    Ha Anne,

    Wat een verhaal weer..maar gelukkig is het opgelost! Bevalt het wonen bij je stagebegeleidster? Veel plezier! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Anne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 56444

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 April 2013

Australië & Nieuw Zeeland

26 April 2011 - 01 September 2011

Canada & Amerika

Landen bezocht: