Niagara Falls! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu Niagara Falls! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu

Niagara Falls!

Door: Anne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Juni 2011 | Canada, Hamilton

Lieve mensen,

Laat ik dit keer eens beginnen met iets wat je op zijn minst bizar kan noemen.
Afgelopen donderdag logeerde laura’s kleindochter Victoria hier. Op zich niks mis mee, aangezien ze hier wel vaker verblijft. Dit keer was ze echter een lange tijd alleen in huis, omdat Laura vrijdag gewoon moest werken en ik naar stage was. Toen ik vrijdag thuiskwam van stage merkte ik dat er een aantal dingen anders waren in mijn kamer. Ik had dus het vermoeden dat Victoria in mijn kamer was geweest. Niet echt fijn, maar ik vond het ook niet iets om me enorm druk om te maken. Toen we later aan tafel zaten voor het avondeten, viel me op dat Victoria dezelfde bikini had als ik. Ik zei iets van ‘Hé, je hebt dezelfde bikini als ik!’, maar schonk er verder geen aandacht aan. 5 minuten later zag ik ineens dat ze ook een ketting droeg die me erg bekend voorkwam. Dit vond ik wel een beetje vreemd. Ik zei tegen haar dat ik dezelfde ketting had en ik wilde het haar natuurlijk even laten zien, want dat was wel heel toevallig. Toen ik echter naar de badkamer wilde lopen om mijn ketting te halen, was Victoria me voor en moest ze ‘opeens’ naar de wc. Je raad het al: toen ze uit de badkamer kwam, had ze geen ketting meer om (deed pijn aan haar nek?). Ik pakte mijn ketting en liet hem haar zien. Nee, het was niet dezelfde als die zij had, die van haar was grijzer. Omdat ik toen al vermoedde dat ze al die tijd mijn ketting droeg, vroeg ik haar of ze hem aan mij kon laten zien. Dit kon helaas niet, want hij was plotseling ‘verdwenen’. Ik liet het toen maar zitten, want ik kon op dat moment toch niks bewijzen. 5 min later liep Victoria naar boven en toen zag ik dat ze de bikini niet meer aanhad. Ik had er niet meer over nagedacht, maar toen begon ik dat toch wel vreemd te vinden. Ik begon iets te vermoeden, dus ik at zo snel als ik kon om vervolgens boven in mijn kamer mijn kledingkast te checken. Toen ik boven kwam zag ik dat mijn hele la leeg was. Nou wist ik dat hij al niet erg vol was, maar zo leeg was hij nou ook weer niet. Ik ging kijken of ik ergens in mijn kamer mijn bikini kon vinden. Hij was echter nergens te vinden en ook miste ik een bh. Onder mijn dekbed vond ik een lipgloss die niet van mij was, dus dat was een ander bewijs dat Victoria in mijn kamer was geweest. Eenmaal beneden keek ik in Victoria’s tas en daar trof ik mijn bh aan! Ik ging toen maar gelijk naar Laura om te vragen of ik even met haar kon praten. Dit kon natuurlijk niet in het bijzijn van Victoria, dus gingen we even naar boven. Ik vertelde Laura dat ik vermoedde dat Victoria in mijn kamer was geweest en dat ik een aantal spullen miste. Laura werd heel boos en ging gelijk naar beneden om in Victoria’s tas te kijken. Waarschijnlijk had ze iets vermoedt, want mijn bh zat er niet meer in! Ik had Laura niet verteld dat ik hem in haar tas had gezien, maar toen vertelde ik toch maar dat ik al in haar tas had gekeken. Ik stond helemaal te trillen en kon niet geloven dat het echt gebeurde. Victoria ontkende alles, ze wist van niks en ze wist ook niet waar het was. Na zowat de hele woonkamer te hebben doorzocht zei ik dat ik in de kelder zou kijken. Toen liep Victoria naar beneden en wees met een nors gezicht naar een hoek van de kelder. Daar lagen mijn spullen. Niet alleen mijn bh en bikini(topje), ook een trui en een haltertop. Die had ik nog niet eens gemist!
Mijn bikinibroekje lag er echter niet bij, dus ik ging nog een keer mijn kamer checken. Niets gevonden, dus dat werd weer een confrontatie met Victoria. Weer wist ze van niks en had ze het niet gezien. Na ongeveer 5 minuten vroeg Laura aan Victoria om te laten zien wat ze aan had. Toen Laura haar broek naar beneden probeerde te trekken, zag ik een stukje van mijn bikini. Victoria probeerde nog steeds te ontkennen door het om te draaien en te zeggen dat het mijn bikini niet was. Maar ik had het al gezien, dus ze kon geen kant meer op. Ze had al die tijd mijn broekje dus gewoon aan! En dan te bedenken dat ze nog maar 12 is, ongelooflijk. Ik kan er nog steeds niet bij wat zij gedacht moet hebben. Oh, dat is een leuke bikini, laat ik die maar eens aandoen? En die trui is ook wel leuk, die neem ik ook maar mee? Echt, ik snap er niks van. Maar ik ben blij dat Victoria zo dom was mijn bikini aan te doen terwijl ik tegenover haar zat en dat ik er op deze manier op tijd achter ben gekomen. Het is toch wat moeilijker te bewijzen als ze er met mijn spullen vandoor was gegaan! Later kwam ik er ook nog achter dat ze in camera had lopen snuffelen, want de batterij was leeg en de instellingen waren veranderd. Ook heeft ze geprobeerd mijn laptop te gebruiken, wat haar gelukkig niet gelukt is i.v.m wachtwoord. Laura vond het heel erg wat er was gebeurd en heeft meerdere malen haar excuses aangeboden. Ook vertelde ze me dat Victoria heel vaak ruzie heeft met haar zus Brynn, omdat Victoria altijd haar kleren steelt. Ze doet dit dus wel vaker, maar kleren stelen van je zus is wel een ander verhaal als kleren stelen van een vreemde. Victoria komt hier in ieder geval voorlopig niet meer (tenminste niet zolang ik hier ben), dus jullie hoeven je verder geen zorgen over mij te maken ;)

Trouwens, ik zou het haast vergeten, afgelopen vrijdag had ik ook mijn tussenbeoordelingsgesprek op stage! Mijn begeleidster was erg tevreden en zag dat ik de afgelopen weken erg vooruit was gegaan. Goed om te horen! Als cijfer kreeg ik voor nu een 7, dus hopelijk kan ik deze lijn doorzetten. Ben nog steeds erg tevreden over mijn stage en ik leer elke dag nog superveel, dus deze laatste 5 weken zullen ook wel voorbij vliegen.

Ok genoeg over afgelopen vrijdag, laat ik nu maar beginnen met mijn weekend! Afgelopen zaterdag was het overdag niet zo heel mooi weer, maar gelukkig klaarde het aan het eind van de middag op. Laura heeft me toen meegenomen naar een plek vlakbij Hamilton, wat eigendom is van de ‘indianen’. Deze mensen hebben hier een eigen leefgebied en hoeven ook geen belasting te betalen. Laura wilde graag de tipi’s zien, maar we hebben helaas geen tipi gezien. Wel een aantal totempalen, maar eigenlijk viel het een beetje tegen. Eenmaal thuis nog koekjes gebakken en niet te laat op bed, want de volgende dag zou ik naar de Niagara Falls! Ik was vorige week door Margaret, een collega van stage, uitgenodigd samen met haar, haar man en haar zoon mee te gaan. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen! Vandaar dat ik zaterdag avond ook even koekjes had gebakken, kon ik hun ook even op wat lekkers trakteren (altijd een goed excuus). Rond 10 uur werd ik opgehaald door haar man en hebben we eerst bij hen thuis nog een lekker kopje thee gedronken. Tegen een uur of 11 gingen we in de auto om naar de Niagara Falls te rijden. Het was maar een uurtje rijden, dus prima te doen. Het weer was met een blauwe lucht en 26 graden meer dan perfect te noemen! Eenmaal aangekomen een soort van shuttlebus gepakt die ons van de parkeerplaats naar de Falls bracht. Ongelooflijk tof om na al die verhalen over de Falls het dan eindelijk met eigen ogen te zien! Ik keek mijn ogen uit en heb echt genoten van de hele dag. Samen met Kris, de zoon van Margaret nog in een tunnel geweest en ons onder de Falls toeliet. Het water komt natuurlijk met een enorme kracht naar beneden, dus het was een hels lawaai daar beneden. We hadden een erg charmante gele poncho gekregen, want op sommige plekken kun je zeikenat worden. Wij zijn gewoon op het ‘droge’ gedeelte gebleven, dus gelukkig niet al te nat geworden. Naast deze ondergrondse tunnel kun je er ook voor kiezen aan boord te gaan op een boot die je dicht bij de Falls brengt. Aangezien je niet veel meer ziet dan mist en bij deze attractie wel gegarandeerd nat wordt, heb ik dit maar overgeslagen.
De man van Margaret was trouwens echt hilarisch, want hij wilde super veel foto’s maken. Dan moest ik weer daar staan, dan weer daar, dan weer zus, dan weer zo.. Als jullie de foto’s gaan bekijken snappen jullie vast wat ik bedoel! Volgens mij zijn er nog nooit zoveel foto’s van mij gemaakt op één dag haha. Nadat we de Falls hadden gezien zijn we naar het dorpje gelopen. Dit is erg toeristisch en je hebt het gevoel dat je midden in een pretpark bent beland. We zijn hier even doorheen gelopen, maar zijn hier (gelukkig) niet heel lang gebleven. Daarna zijn we via de Falls teruggelopen naar de auto, want het was bijna tijd voor het avondeten! Ik was uitgenodigd om met hen te eten in de Skylon Tower. Deze toren deed me een beetje denken aan de CN Tower, maar dan in het klein. Ook dit restaurant draait rond en zo heb je een super mooi uitzicht over de Falls en de omgeving. Het was dus erg leuk om hier te eten!
Na het eten weer richting huis gereden met onderweg nog een aantal stops, zoals onder andere Niagara on the Lake. Dit is een erg schattig dorpje met super mooie huizen én auto’s! Toen ik hier was twijfelde of ik misschien niet tóch in Canada zou willen wonen :)

Liefs!

  • 09 Juni 2011 - 10:13

    Reinder En Edu:

    Eij Anne, weer een leuk verhaal:)
    En tof dat je een goede tussenbeoordeling had:)
    We vroegen ons af wie die jongen is, die de hele tijd naast je staat op de foto`s:) Laat maar even weten...want we maken ons alweer (lichte) zorgen..je komt toch niet zwanger thuis he?

    Gr.

    Reinder en Edu

  • 09 Juni 2011 - 11:18

    Anne Dijkstra:

    Haha, nee hoor! Dat is Chris, de zoon van Margaret met wie ik naar de Niagara Falls was! :)

  • 10 Juni 2011 - 16:15

    Marianne:

    Leuke foto's Anne!
    Ik eet nu jouwn prakje, bami met ei! :D
    We skypen binnenkort weer ! ;)

  • 13 Juni 2011 - 13:05

    Margreet:

    Hallo Anne!
    Wat gaaf die Niagara Watervallen! Dat zou ik zelf ook nog wel eens willen zien! Enne, laat me raden, Chris heeft nog geen vriendin? Moie, zijn pap heeft een complete fotoreportage gemaakt van jullie beiden! Johan vroeg al (had je verhaal niet gelezen) of dat je nieuwe vriend was! Van hem ook de groetjes! En dat van die Victoria; ik kan me goed voorstellen dat je stond te trillen van woede, die ouders mogen hun dochter wel eens even flink toespreken. Wat zal Laura zich rot hebben gevoeld. Fijn dat alles goed gaat!!! Veel plezier en tot later!

    Margreet

  • 13 Juni 2011 - 15:07

    Sietze:

    Hoi Anne, heel mooi al die foto's van de Falls, heel herkenbaar (zelfs na 30 jaar). Ik was daar nl. in 1981.
    heel veel plezier nog daar en de groeten


  • 19 Juni 2011 - 12:43

    Iris:

    Woow An, absurd verhaal! Gelukkig had je het snel door en heb je al je spullen weer terug:)
    Super vette foto's joh! Ik ben jaloers, daar zit ik dan in het regenachtige suffe Groningen....
    Hihih je hebt je dus ingehouden met die jongen bij de romantische watervallen??:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Anne

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 56476

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 April 2013

Australië & Nieuw Zeeland

26 April 2011 - 01 September 2011

Canada & Amerika

Landen bezocht: