Aftellen voor mijn volgende grote reis! - Reisverslag uit Siddeburen, Nederland van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu Aftellen voor mijn volgende grote reis! - Reisverslag uit Siddeburen, Nederland van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu

Aftellen voor mijn volgende grote reis!

Door: Anne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Juni 2012 | Nederland, Siddeburen

Lieve mensen,

Nog maar net bekomen van mijn avonturen in Canada en Amerika, staat de volgende reis alweer op de planning. En nee, niet alleen het plan is er, de tickets zijn zelfs al geboekt!

Ik zal proberen een korte samenvatting te geven van de plannen tot nu toe:
27 sept vlieg ik samen met Sabrina (vriendinnetje van de opleiding) naar Hong Kong, om vanuit daar aan onze reis door Australië en Nieuw Zeeland te beginnen. Eerst 5 dagen Hong Kong, want tja, zo'n wereldstad wil je dan toch ook wel even bekijken als je er de kans voor krijgt.. En hé, we hebben alle tijd van de wereld :)
Vervolgens zullen we op 2 okt 's avonds doorvliegen naar Perth (West Australië). Ook hier kunnen we even een paar dagen acclimatiseren om dan op 6 okt onze camper voor de komende 5 weken op te halen! We zullen met deze camper langs de westkust naar Darwin rijden, zodat we ongetwijfeld gaan genieten van prachtige natuur en vele andere mooie dingen. In Darwin leveren we de camper in om met de trein de reis te vervolgen naar Alice Springs. Geen idee nog wanneer we hier zullen aankomen en hoe lang we dan blijven. Wat in elk geval vast staat is dat we op 20 november met het vliegtuig verder vliegen naar Cairns zodat we dan aan de oostkust kunnen beginnen. Waarschijnlijk liftend en met greyhound bussen zullen we de weg naar Brisbane en Sydney afleggen. Van 27 december tot 3 januari zijn we sowieso in Sydney zodat we vanaf de Harbour Bridge het jaar 2013 in kunnen luiden! Na Sydney gaan we natuurlijk richting Melbourne en daarna via de Great Ocean Road naar Adelaide. Als we Adelaide eenmaal gezien hebben nemen we de trein terug naar Sydney, aangezien we 30 januari vanaf Sydney naar Auckland vliegen. Voor Nieuw Zeeland zijn de plannen nog niet zo in detail uitgewerkt. Op dit moment hebben we het idee om hier een auto te huren en op die manier zowel het noorder als het zuider eiland verkennen. Na zo’n twee maanden hopen we Nieuw Zeeland voor het grootste deel gezien te hebben en zullen we de laatste paar weken hopelijk heerlijk uit kunnen rusten op Bali! Wanneer we daarheen vliegen is op dit moment nog niet bekend, maar zal ergens begin april worden.

Ongelooflijk spannend en heb er natuurlijk ook erg veel zin in! Ben de dagen haast aan het aftellen, nog maar 97!! (Gelukkig doet deze site het ook voor mij, zodat ik niet echt een kalendertje aan de muur hoef te hangen om af te kruisen haha)
Uiteraard kunnen jullie via deze site weer ouderwets meegenieten door middel van verhalen en foto’s! Net zoals jullie van de vorige keer gewend zijn ;)

Wil je automatisch op de hoogte worden gesteld wanneer ik weer een nieuw berichtje heb geplaatst? Meld je dan aan voor de mailinglist!

See you!
Liefs

• 22 Juni 2012 - 20:18

Lieke:

Wat heerlijk dat je 6 maanden gaat reizen, en gezellig dat jullie met z'n tweeën gaan. Geniet van de voorpret en succes met alle voorbereidingen! x