From Kaka Point to Auckland and off to Bali! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu From Kaka Point to Auckland and off to Bali! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anne Dijkstra - WaarBenJij.nu

From Kaka Point to Auckland and off to Bali!

Door: Anne Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 April 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag lieve mensen!

Bij mijn vorige verslag waren we in Invercargill blijven hangen en dus ga ik vanaf daar maar weer rustig verder. Na Invercargill zijn we doorgereden naar Kaka Point, waar we bij een paar leuke mensen logeerden. Vanuit hier konden we aan het eind van de dag naar Nugget Point waar we de zeehonden op de rotsen zagen liggen en vanuit een uitkijkpunt zelfs de eerste pinguïns het strand op zagen komen. Leuk gezicht. Na Kaka Point zijn we naar Dunedin gegaan. Een echte studentenstad, dus we verwachtten een levendig stadje tegen te komen. Helaas viel dit ietwat tegen en na een paar uur te hebben rondgelopen hadden we het dan ook eigenlijk al wel gezien. Toedeledokie, op naar Christchurch!

In Christchurch is het wat dat betreft nog triester, wat alles te maken heeft met de aardbeving van 2 jaar geleden. Zelfs nu nog zie je halfvergane gebouwen en lege winkelpanden overal. Doordat het centrum van de stad het zwaarst getroffen was, heet dat het ‘Red Centre’ en dat is nog steeds verboden gebied. Wel doen ze hun best om de stad nog een beetje een gezellige sfeer te geven, in de vorm van containerwinkels. Zoals wij in Nederland onze studenten in containers zetten, zo doen ze dat hier met de winkels. Goedkoop en efficiënt, mocht er weer een keer een zware aardbeving komen. Vanuit Christchurch hebben we nog een daguitstapje naar Akaroa gemaakt, een schattig klein dorpje op een uurtje rijden van Christchurch. Prachtige omgeving!

Na Christchurch hebben we niet zoveel bijzonders meer gedaan en hebben we vooral gedurende het weekend wat relaxdagen gehad. Op maandag 18 maart was het zover weer de ferry terug te nemen naar het noordereiland en waren de 4 weken op het zuidereiland alweer voorbij. Het weer bij vertrek was al erg slecht, maar ’s avonds in Wellington hebben we ook nog flink wat regen gehad. Goed voor de natuur, want op het moment heerst er een hele erge droogte in Nieuw Zeeland. Op sommige plekken had het al sinds kerst niet meer geregend! Vooral de boeren hebben hier erg veel last van, wat de prijs van de melk enorm opdrijft. Maar afijn, voor ons was het wel lekker dat ze hier één van de warmste zomers sinds tijden beleven!

Toen het de volgende dag tijd werd om ook Wellington weer te verlaten, zou Michael met ons meerijden. Die hadden we tijdens onze eerste paar dagen in Wellington leren kennen, toen hij ons een ochtendje door de stad had rondgeleid. Hij ging op bezoek bij zijn ouders in Hastings en aangezien wij ook net toevallig die dag die kant op gingen, kon hij mooi meerijden! Zo hadden we een gezellig road-tripje en konden we in Hastings ook nog mooi bij zijn ouders logeren. We werden ’s avonds zelfs op een etentje getrakteerd! Hadden wij even mazzel! Na Hastings reden we verder naar Napier, een stadje met leuke Art Deco gebouwen. Nadat we hier een nachtje gebleven waren, reden we verder naar Taupo.
In Taupo logeerden we bij een aardige man en we wilden graag de Tongariro Alpine Crossing gaan lopen. Dit schijnt één van de mooiste wandelingen ter wereld te zijn en loopt over een vulkanisch terrein. Twee bekende vulkanen zijn de Mount Ngarahoe en de Mount Tongariro. In september was hier trouwens nog een (kleine) uitbarsting! Het was erg bijzonder en mooi om hier te lopen en ondanks dat we vroeg moesten beginnen (5u ’s ochtends van huis weg), hebben we een topdag gehad! Het was zeker de moeite waard.

Na Taupo kwam Rotorua en hier logeerden we bij Anthony met een huis vlakbij een meer en prachtig uitzicht! Als je al geen vakantiegevoel had, dan kreeg je dat hier wel! Hij nam ons onder andere mee op zijn boot, om proberen wat vissen te vangen. Helaas geen vissen gevangen, maar wel een leuke dag gehad. Verder zijn Sabrina en ik nog bij een Maori Thermal Village geweest in Whakarewarewa (probeer dat maar eens uit te spreken). Ook interessant om wat over deze cultuur te leren.
De volgende dag was het een warme dag en heb ik nog even heerlijk in het meer gezwommen om daarna een uurtje te gaan mountainbiken bij de wereldberoemde paden van Rotorua. Sjonge, ik hou het toch maar liever bij wielrennen op de weg haha!

Vanuit Rotorua gingen we naar Hamilton en dat was wel een beetje bijzonder, want hier gingen we familie van mij opzoeken! Hier woont namelijk een oudere zus van mijn oma en de kinderen zijn dus een neef en een nicht van mijn moeder. Erg speciaal om aan de andere kant van de wereld familie op te zoeken. Hier hebben we een super gezellige tijd gehad en ook hier werden we weer verwend met een etentje! Helaas ging de tijd snel en zo was het alweer bijna tijd om ook gedag te zeggen aan onze camper. Nog een laatste stop in Ngatea, om nog even weer een nachtje bij onze vrienden daar te logeren. Voor de oplettende lezer: ja, dit waren de mensen die we in Perth hadden ontmoet en waar we de eerste dagen in Nieuw Zeeland hebben gelogeerd. Leuk hen even weer te zien en alle verhalen en foto’s te kunnen delen.

Na ons nachtje hier, was het dan toch echt tijd om weer naar Auckland te rijden en de camper alweer in te leveren. Bij het verhuurbedrijf werden we opgehaald door Wim, een vriend van mijn vader die 11 jaar geleden met zijn gezin naar Nieuw Zeeland is geëmigreerd. Hier gingen we ons laatste weekje logeren. We hebben de afgelopen dagen veel gedaan, zoals naar verschillende stranden geweest, marktjes bezocht en een dagje naar Waiheke Island. Verder ben ik nog naar de kapper geweest en ja, mijn haar is kort. Heel kort! Moest er wel even aan wennen, maar het staat super leuk.
Dat zullen jullie allemaal wel zien of op de foto’s of als ik over 3 weken weer terug ben in Nederland.

Drie weken?! Ja, ik weet het, de tijd vliegt! Morgen vliegen we naar Bali om daar deze laatste 3 weken door te brengen. Of nou ja, 2 weken Bali en 1 week Lombok. Ik weer zeker dat ook hier de tijd zal vliegen en dat betekend dat ik weer thuis ben voor ik met mijn ogen kan knipperen!
Maar eerst gaan we nog even genieten!

Liefs :)

Ps: ik zet foto’s online wanneer ik weer thuis ben. Teveel gedoe en daardoor te tijdrovend op dit moment. Die houden jullie tegoed! En anders goed excuus om zodra ik thuis ben snel weer eens af te spreken!

• 04 April 2013 - 10:43

Aartje:

Lombok, nog nooit van gehoord. Maar heb even op googlemaps naar foto's gekeken en ziet er goed uit! Mooie watervallen!
    Ben benieuwd naar al je foto's je hebt er vast 100duizend :P

• 04 April 2013 - 14:25

Puk:

Hallo Anne, geniet van de mooie natuur en zeer speciale cultuur op Bali. Het is voor mij echt een geniet eiland. Ben zeer benieuwd wat je op Lombok aantreft, wij werden er destijds behoorlijk aangesproken op ons Nederlands zijn en de geschiedenis van de Nederlanders ooit op Lombok (was niet zo fraai). En huh, geen foto's dit keer . . . ben ik wel een beetje sneu.
    Fijne tijd, ENJOY !

• 04 April 2013 - 14:25

Puk:

Fijne tijd, ENJOY !

• 10 April 2013 - 15:58

Petra:

Hoi Anne,
    Bedankt maar weer voor de mooie uiteenzetting van al je belevenissen, geweldig. Jammer dat er nu geen foto's bij zijn, maar die hebben we dan nog te goed.
    Nog 3 week en dan ben je "al" weer thuis. Tja achteraf gaat het dan toch nog wel snel.
    Ik weet zeker dat jij geweldige maanden achter de rug hebt als je weer thuis bent en een ervaring die niemand jou kan afnemen.
    Geniet de laatste weken nog maar even, want voor je het weet is de vakantie voorbij en is de realiteit er weer.
    Geniet heerlijk op Bali en Lombok. Je zult er zeker het gevoel hebben in een heel andere wereld tercht te zijn gekomen.
    Groetjes Petra